DIETETYKA WG TRADYCYJNEJ MEDYCYNY CHIŃSKIEJ (TCM)

Tradycyjna Medycyna Chińska jest jednym z najstarszych systemów medycznych na świecie. Cieszy się coraz większą popularnością na Zachodzie dzięki holistycznemu podejściu do człowieka. Podczas diagnozowania i terapii człowiek postrzegany jest jako całośc psychofizyczna pozostająca w stałej relacji ze środowiskiem zewnętrznym.

Podczas diagnozy terapeuta poszukuje przyczynę choroby i od tego rozpoczyna proces leczenia, polegający na przywróceniu harmonijnego funkcjonowania całego organizmu i swobodnego przepływu energii. Choroba postrzegana jest jako zaburzenie równowagii energetycznej organizmu.

Jedną z metod wykorzystywanych w Tradycyjnej Medycynie Chińskiej jest dietetyka. Prawidłowy sposób żywienia jako profilaktyka pozwala zachować zdrowie psychiczne i fizyczne, a w przypadku dolegliwości wspiera powrót do zdrowia. Z punktu widzenia TMC produkty działają na organizm w określony sposób np. jedne będą bardziej rozgrzewające inne będą miały naturę chłodzącą. Sposób działania każdego produktu może być zmieniony poprzez sposób przyrządzenia go lub poprzez dodanie innego produktu. Na dobór produktów wpływa także pora roku - inne produkty sa zalecane latem, a inne zimą.

Zalecenia dietetyczne są przygotowywane indywidualnie w oparciu o wywiad, diagnozę z pulsu i języka. Ze względu na zmieniające się w trakcie terapii potrzeby naszego organizmu dieta jest odpowiednio modyfikowana. Na pierwszym spotkaniu stawiana jest diagnoza oraz klient otrzymuje ogólne zalecenia dotyczące żywienia wg TMC, listę produktów przeciwskazanych i wskazanych oraz przykładowe przepisy.

W celu umówienia wizyty prosimy kontaktować się z Moniką Mrówczyńską

511 608 048 mgr Bartosz Kokot